The 80/20 Rule for Blog Promotion

Image
Unlocking the Power of the 80/20 Rule for Effective Blog Promotion In the fast-paced world of blogging, promoting your content effectively can often feel like an uphill battle. With countless blogs vying for attention, it's crucial to employ smart strategies to ensure your voice is heard. One powerful approach is the 80/20 rule, also known as the Pareto Principle. This principle suggests that 80% of your results come from just 20% of your efforts, and it can be a game changer for your blog promotion. Understanding the 80/20 Rule At its core, the 80/20 rule reminds us that not all efforts yield equal results. In blogging, this means that a small fraction of your promotional activities will generate the majority of your traffic, engagement, and ultimately, your success. By identifying and focusing on these high-impact strategies, you can maximize your results while minimizing your time and effort. For instance: Content Creation: You might discover that a handful of your blog posts a

Daily Lesson Log (DLL) for Grade 3 Quarter 4 Week 4

 

                        GRADES 1 to 12

                        DAILY LESSON LOG

School:

 

Grade Level:

III

Teacher:

 

Learning Area:

ESP

Teaching Dates and Time:

May 15-19, 2023  (WEEK 4)

Quarter:

4TH QUARTER

 

 

TUESDAY

I OBJECTIVES

 

Content Standard

Naipamamalas ang pag-unawa sa kahalagahan ng pananalig sa Diyos,paggalang sa sariling paniniwala at paniniwala sa iba hinggil sa Diyos,pagkakaroon ng pag-asa at pagmamahal bilang isang nilikha.

Performance Standard

Naisasabuhay ang paggalang sa paniniwala ng iba tungkol sa Diyos.

Learning Competency

Naipamamalas ang pagmamahal sa lahat ng nilikha ng Diyos at kanyang mga biyaya sa

pamamagitan ng :

pagpapaki ta at pagpapadama ng kahalagahan ng pagbibigay ng pag-asa sa iba

ESP3PD – Ivc – I - 9

II CONTENT

Ang Pag-asang Mayroon Ako, Ibinabahagi Ko sa Kapwa Ko

III. LEARNING RESOURCES

 

A. References

 

1. Teacher’s Guide Pages

101  -105 , CG p.21 of 76

2. Learner’s Materials pages

 

3. Textbook pages

 

4. Additional Materials from Learning Resources

 

B. Other Learning Resources

 

IV. PROCEDURES

 

A. Reviewing previous lesson or presenting the new lesson

Ano-ano kaya ang nararamdaman ng isang manlalaro kung may mga taong naniniwala sa kanyang kakayahan?

B. Establishing a purpose for the lesson

 

Gawain 1

              1.1 Indibidwal na Gawain

Mag-isip ng isang karanasan kung saan ay makapagbigay ka ng pag-asa sa iba. Ibahagi ito sa iyong  kamag-aral. Para sa istilo ng pagbabahagian, sundin ang sumusunod na hakbang:

Hatiin ang klase sa dalawang pangkat.

Ayusin sila sa dalawang bilog. Isang bilog ay nasa loob at ang isa ay nasa labas.

Sabihan ang mga nasa bilog sa loob na kapag narinig nila ang tugtog sila ay lalakad pa-clock wise. Para naman sa nasa labas na bilog, sila ay lalakad pa-counter clockwise.

Kapag tumigil ang tugtog, titigil din sila at ibabahagi sa kanilang katapat ang kanilang karanasan.

C. Presenting Examples/instances of new lesson

Pangkatin ang mga mag-aaral. Batay sa mga karanasang kanilang ibinahagi, gumawa ng maikling dula-dulaan na nagpapakita ng pagbibigay pag-asa sa iba.

                2. Pag-uulat ng bawat grupo

 

D. Discussing new concepts and practicing new skills #1

Base sa panayam na inyong isinagawa, ano-ano ang iyong nararamdaman kung may magpapakitaat  magpapadama sa iyo ng kahalagahan ng pagbibgay ng pag-asa?

 Kaya mo bang magpakita at magpadama ng pag-asa sa iba?

Sa iyong palagay, ano ang mangyayari kung ang lahat ng bagay ay ating binibigyang halaga?

             Sa paanong paraan ka makapagbigay ng pag-asa sa iba?

E.  Discussing new concepts and practicing new skills #2

 

F. Developing mastery

(Leads to Formative Assessment)

 

G. Finding Practical applications of concepts and skills

Maikling dua-dulaan tungkol sa pagbibigay ng pag-asa sa iba.

H. Making generalizations and abstractions about the lesson

Ang pag-asa ay maaaring maipakita o maipadama sa kapwa sa iba’t ibaNG pagkakataon.

 

I. Evaluating Learning

Magtala ng limang (5)  mga gawi kung paano mo maipakita at maipadama ang pagbahagi ng pag-asa sa iba.

J. Additional activities for application or remediation

 

V. REMARKS

 

VI. REFLECTION

 

A. No. of learners who earned 80% on the formative assessment

 

B. No. of Learners who require additional activities for remediation

 

C. Did the remedial lessons work? No. of learners who have caught up with the lesson.

 

D. No. of learners who continue to require remediation

 

E. Which of my teaching strategies worked well? Why did these work?

 

F. What difficulties did I encounter that my principal or supervisor can help me solve?

 

G. What innovation or localized materials did I use/discover that I wish to share with other teachers?

 

 

Softcopy: 

Comments

Popular posts from this blog

Early Language Literacy and Numeracy Assessment (ELLNA) Reviewer

DLL-CATCH-UP-FRIDAY-GRADE 3

FREE ELLNA REVIEWER-PART 2

UPDATED! 2ND QUARTER GRADE 3 DAILY LESSON LOG (DLL)